söndag 19 maj 2013


Ja, då var första deltävlingen i Lake Touren avslutad och det var ju en riktigt trevlig tillställning!
Vi hade ett roligt fiske idag med bl.a två gäddor över metern i båt och en lika stor till som vi tyvärr bommade.
En 8:e plats blev det totalt med sammanlagt 838 cm, ett stor grattis till Team Topp som drog ihop smått otroliga 963 cm....respekt!
Nu ser vi fram emot Lelången den 8-9 juni, väl mött!
Byter 62cm mot 104, gött!

Dag 2 Lake Touren

Nya tag!

lördag 18 maj 2013

torsdag 9 maj 2013



Håven funkar....! ;-)

Flygaretrolling



Nu är vi på gång!! Starten blev uppskjuten pga dimma men nu kör vi. Tusen tack för lånet av håven Mikael Svensson i Team Fiskebröder....eller inte...det låg ju en förbannelse över den...taktiskt drag av dig :-) Rydan kommer att kölhalas senare för att han glömde våran!

söndag 6 maj 2012

lördag 14 april 2012

KM1

Starten har gått, styrningen har frusit...men det går ju att styra förhand!


lördag 7 januari 2012

En gädda till..., nu är vi uppe i 4st!! De 3 sista låg mellan 5-7kg så det var ju bra storlek på dem. Som grädde på moset satt det en monsterslom på riggen, nu åker vi hem...over and out.


Ytterligare 2st gröna...


Första kontakten var en grön på ca 4 kg, hoppas på blankt nästa gång.


Kör Vänern idag!

Än så länge inte ett liv...

onsdag 2 november 2011




Första i båt ca 8kg :-) En för liten och en slemtorped på runt 7kg har fått gå tillbaka!

torsdag 2 juni 2011

Det blev ett par gäddor till men av föga betydelse för slutresultatet, vi skrapade ihop 16kg gädda och hamnade på 25 plats. Grattis Team Jägra till segern idag med snudd på 72kg gädda!!! Helt otroligt bra fiskat!



Trögt idag, har 6st i båten än så länge men ingen bra storlek tyvärr.
Published with Blogger-droid v1.6.9

Snart kaptensmöte!

Published with Blogger-droid v1.6.9

onsdag 1 juni 2011

Tävling imorgon!

Imorgon bär det av till sköna Värmeln för lite gäddtrolling!
Vädergudarna verkar vara med oss så vi ser fram emot en härlig dag på sjön och förhoppningsvis synar några feta slemtorpeder båtdurken också!! :)

söndag 15 maj 2011

Det blev en tredje plats!



Vi åkte till samma område som gårdagen och hade ett riktigt roligt fiske med mycket kontakter.
12 gäddor i båt och de fem största mellan 80-95cm räckte till en tredje plats totalt.
Tack Böjda Spön för en kanonhelg och Grattis Team Topp till segern idag.
Bommade en gris precis innan håvning, DRET
Published with Blogger-droid v1.6.9