onsdag 2 november 2011




Första i båt ca 8kg :-) En för liten och en slemtorped på runt 7kg har fått gå tillbaka!

torsdag 2 juni 2011

Det blev ett par gäddor till men av föga betydelse för slutresultatet, vi skrapade ihop 16kg gädda och hamnade på 25 plats. Grattis Team Jägra till segern idag med snudd på 72kg gädda!!! Helt otroligt bra fiskat!



Trögt idag, har 6st i båten än så länge men ingen bra storlek tyvärr.
Published with Blogger-droid v1.6.9

Snart kaptensmöte!

Published with Blogger-droid v1.6.9

onsdag 1 juni 2011

Tävling imorgon!

Imorgon bär det av till sköna Värmeln för lite gäddtrolling!
Vädergudarna verkar vara med oss så vi ser fram emot en härlig dag på sjön och förhoppningsvis synar några feta slemtorpeder båtdurken också!! :)

söndag 15 maj 2011

Det blev en tredje plats!



Vi åkte till samma område som gårdagen och hade ett riktigt roligt fiske med mycket kontakter.
12 gäddor i båt och de fem största mellan 80-95cm räckte till en tredje plats totalt.
Tack Böjda Spön för en kanonhelg och Grattis Team Topp till segern idag.
Bommade en gris precis innan håvning, DRET
Published with Blogger-droid v1.6.9

Dag 2

Glafsfjorden ropar..
Published with Blogger-droid v1.6.9

lördag 14 maj 2011

Summering dag 1, Delad 4:e plats med en sammanlagd längd på 420cm. Nya tag i morgon :)
Tappade en feting, 6-8 kg minst...
Published with Blogger-droid v1.6.9
Dubbel hugg, 68 och 73cm
Published with Blogger-droid v1.6.9
5:e för liten...
Published with Blogger-droid v1.6.9
4:e 76cm
Published with Blogger-droid v1.6.9
3:e 64 cm
Published with Blogger-droid v1.6.9

2:a 116cm, skön start:-)
Published with Blogger-droid v1.6.9
1:a 88 cm
Published with Blogger-droid v1.6.9

Snart start!
Published with Blogger-droid v1.6.9

Dag 1, Glafsfjorden

Kaptensmöte, 42 båtar till start.
Published with Blogger-droid v1.6.9

torsdag 12 maj 2011

Gäddtävling i Glafsfjorden till helgen!

Eftersom vi uppenbarligen suger på att fiska lax nuförtiden så tacklar vi om grejerna och kör gädda i ett par dagar istället! :)

söndag 8 maj 2011

Gäddfiske i morgon!

Eftersom vi uppenbarligen suger på att fiska lax nu för tiden tacklar vi om grejorna och kör en tvådagars gäddtävling i Glafsfjorden :)