fredag 3 juli 2009

Det blev några filéisar i baljan men åska och regn jagade oss i land, nya tag i morgon!

Mälaren ikväll!


Nu bär det ut på Mälaren för lite jiggfiske efter aborre o gös. Mitt fiskeorakel till far är skeppare och ska ta oss ut till några giftiga abborrgrund.

lördag 27 juni 2009

Summering Ekenästräffen


Efter en trög start på tävlingen lossnade fisket för oss på eftermiddagen, 2 blanka synade durken tätt efter varandra varav en öring på 6.872 gram på topp.
Även en Asp modell större gav oss en rolig fight och fick såklart gå tillbaka igen.
En kanondag på sjön med fina fiskar gav oss en 3:e plats i tävlingen.

3:e en öring 80cm

2:a en lax 64cm

1:a en grön ca 75cm

Ekenästräffen


Snart dags, 53 båtar kom till start.

torsdag 21 maj 2009

Slut för idag!

En kortfattad summering av dagens tävling är 4 gäddor i båten med en sammanlagd vikt på ca 8 kg, 8 wobbler fattigare och svedande solbrända.....
Det var en rolig tävling och vi ser fram emot nya tag nästa år!

3 i baljan än så länge!



Snart start!



onsdag 20 maj 2009

Tävling i morgon!

I morgon bär det av till Värmeln för gäddfiske i tävlingen "Flygaretrolling".
Rampar i Edane, det här ska bli ruskigt intressant!

lördag 2 maj 2009

Då var tävlingen slut

En kanonhelg med optimala förutsättningar för fiske slutade med blankt resultat för oss. Igår hade vi en del fisk men otur med storlek och kvarvarande fenor. Idag trodde vi att turen skulle vända men icke....., den enda kontakten vi hade var av den grövre sorten på en av djupriggarna med ett par långa rusningar för att sedan lämna lite kött kvar på kroken. Nu ska vi hänga läpp några dagar för att ta nya tag om två veckor på nästa klubbtävling.

Mörakaffe, grejorna i vattnet ...nu jävlar!:)

Nu åker vi!