torsdag 21 maj 2009

Slut för idag!

En kortfattad summering av dagens tävling är 4 gäddor i båten med en sammanlagd vikt på ca 8 kg, 8 wobbler fattigare och svedande solbrända.....
Det var en rolig tävling och vi ser fram emot nya tag nästa år!

3 i baljan än så länge!



Snart start!



onsdag 20 maj 2009

Tävling i morgon!

I morgon bär det av till Värmeln för gäddfiske i tävlingen "Flygaretrolling".
Rampar i Edane, det här ska bli ruskigt intressant!

lördag 2 maj 2009

Då var tävlingen slut

En kanonhelg med optimala förutsättningar för fiske slutade med blankt resultat för oss. Igår hade vi en del fisk men otur med storlek och kvarvarande fenor. Idag trodde vi att turen skulle vända men icke....., den enda kontakten vi hade var av den grövre sorten på en av djupriggarna med ett par långa rusningar för att sedan lämna lite kött kvar på kroken. Nu ska vi hänga läpp några dagar för att ta nya tag om två veckor på nästa klubbtävling.

Mörakaffe, grejorna i vattnet ...nu jävlar!:)

Nu åker vi!

Väner Trophy dag 2



söndag 12 april 2009

Då var dagen slut

Då har man avverkat den första klubbtävlingen för året och det kunde ju ha börjat bättre.
Bara att beklaga det var en vildlax och inte en klippt som låg i håven, men så är ju fisket och vi var inte de enda som fick släppa tillbaka. Vi får ta nya tag på Väner Trophy om 3 veckor.
Utav 16 startande ekipage var det bara 5 som hade något att väga in och det säger rätt mycket om hur svårfiskat det var idag. Vann gjorde Team UFO som fick 2 utav de 6 godkända laxar/öringar som synade båtdurkarna idag. GRATTIS!
Släppte tillbaka en vild 5+...

Ingen fisk än så länge, desto mer sol:)

Klubbtävling


Vänern ligger som en spegel.

lördag 21 mars 2009

Stor abborre på Yngern


Min gamle far har fått en grann abborre på Yngern.
44 cm dryga kilot!

lördag 7 mars 2009

Fiske i Borgvik



Ser ut att bli en bra dag, vi har några fler...!:)

46cm, vikten uppskattade vi till minst 1,3kg då den hade rompåsar som knytnäven!