torsdag 10 juli 2008

Gösfiske

3.850 gram vägde gösen och det var Staffans första, en lyckad start på göskarriären.

lördag 28 juni 2008

Första, en lax!


Äntligen fick vi lön för mödan, en lax på ca 4.5 kg. En gädda bet av linan och tog en wobbler för oss tidigare idag.

Ekenästräffen


Ingen fesk än, men vi lider inte:)

fredag 2 maj 2008

Fisket var skapligt idag med 6 gäddor i båten och 2 tappade. Tyvärr var det ingen storlek på dom så att fotografera kändes överflödigt. Ska försöka komma ut nån mer gång under helgen och då.......:-)

Idag ska vi prova gäddan!


Staffan sitter redo...

söndag 20 april 2008

Vi fick pris!


Då var tävlingen över för i år. Vi lyckades vinna klassen "störst udda fisk" söndag med gäddan så vi får vara nöjda trots allt. Men nästa gång.......då tar vi dom stora blanka :-)
GRATTIS TEAM UFO TILL TOTALSEGERN!

Öring 60 cm

Ja, vad säger man! Vi har inte centimetrarna på vår sida idag heller.....

Gäddfeskern!


Första fisken idag blev en lax på 6.5 kg med gröna prickar...:)

Väner Trophy dag 2


Vattnet ligger som en spegel, nu får det gärna hugga!

lördag 5 april 2008

Sammanfattning dag 1

Idag var det oturens dag ordentligt! Efter en trög start fick vi ett jättehugg på ett av ytspöna och det visade sig vara en lax modell grövre, säkert i 7-8 kilos klassen. Vi hade den vid båtkanten 2ggr och den sista gången gången missade vi håvningen och den gjorde en sista rusning in i djupriggswiren.......linan gick av! Nästa gång vevar vi upp riggen!! Det blev en lax till lite senare men den var tyvärr för liten. Vi får ta nya tag i morgon om det inte blir inställt, dom lovade ännu mer vind än idag så vi får se!

Vårpokalen


Då har tävlingen börjat och grejerna är i vattnet! Det ser ut att bli en "gropig" dag....