fredag 2 maj 2008

Fisket var skapligt idag med 6 gäddor i båten och 2 tappade. Tyvärr var det ingen storlek på dom så att fotografera kändes överflödigt. Ska försöka komma ut nån mer gång under helgen och då.......:-)

Idag ska vi prova gäddan!


Staffan sitter redo...

söndag 20 april 2008

Vi fick pris!


Då var tävlingen över för i år. Vi lyckades vinna klassen "störst udda fisk" söndag med gäddan så vi får vara nöjda trots allt. Men nästa gång.......då tar vi dom stora blanka :-)
GRATTIS TEAM UFO TILL TOTALSEGERN!

Öring 60 cm

Ja, vad säger man! Vi har inte centimetrarna på vår sida idag heller.....

Gäddfeskern!


Första fisken idag blev en lax på 6.5 kg med gröna prickar...:)

Väner Trophy dag 2


Vattnet ligger som en spegel, nu får det gärna hugga!

lördag 5 april 2008

Sammanfattning dag 1

Idag var det oturens dag ordentligt! Efter en trög start fick vi ett jättehugg på ett av ytspöna och det visade sig vara en lax modell grövre, säkert i 7-8 kilos klassen. Vi hade den vid båtkanten 2ggr och den sista gången gången missade vi håvningen och den gjorde en sista rusning in i djupriggswiren.......linan gick av! Nästa gång vevar vi upp riggen!! Det blev en lax till lite senare men den var tyvärr för liten. Vi får ta nya tag i morgon om det inte blir inställt, dom lovade ännu mer vind än idag så vi får se!

Vårpokalen


Då har tävlingen börjat och grejerna är i vattnet! Det ser ut att bli en "gropig" dag....

lördag 22 mars 2008

I morgon påskdagen bär det av ut på fiske igen. Vi rampar ifrån Säffle och ska prova lite nya ställen.
Häng med på bloggen!

söndag 2 mars 2008

Även gäddorna är sugna...



En fin gädda på ca 6 kg som tog på en flutter. Den fick naturligtvis friheten åter och möjligheten att glädja oss fiskare en annan gång :-)

Napp!


Startar bra, den första efter 10 min fiske. Mitt i kaffet....:)

Den tog på en "Spigg" röd/svart som verkar vara en lovande nyhet.

Nu är grejorna i!


Mycket fisk på lodet, ser ut att kunna bli en bra dag!