lördag 10 maj 2014

Lake Tour Fryken Dag 1

Vi har fått en bra start på första Lake Tour tävlingen med 7 fotograferade gäddor.
Hoppas på en lika bra dag i morgon.

söndag 4 maj 2014

Dag 2 Vänern Trophy

Dag 2 började bra med en öring ganska omgående på 66 cm men sen tog det stopp.
En hög med gäddor och 2 för små öringar var det som hände under dagen.
Vi hamnade på en 4:e plats totalt och vill passa på att tacka Grums Trollingklubb för en som vanligt rolig och väl arrangerad tävling.
Vann gjorde ärkerivalerna Team Wikström som även ledde från dag 1, stort GRATTIS från oss och bra jobbat!

lördag 3 maj 2014

Dag 1 Vänern Trophy

Morgonen började bra med ett kanonhugg vid utlägg på 8:e spöt, det var en präktig öring 85 cm lång och strax efter ytterligare en öring på 77 cm.
Glada i hågen tänkte vi att det här kan ju bli en lyckad dag, men då kom gäddorna....och vilka gäddor sen!
Det blev 5 eller 6 st och inte en enda under 90 cm, vi tar dom gärna på Lake Touren nästa helg men de är inte välkomna den här helgen :) Som tur var blev vi bara av med grejorna på en av dem.
Vi bytte område och då började öringarna hugga igen men tyvärr bara smått.
Summa summarum dag 1 är att vi ligger på 2:a plats efter Team Wikström så det gäller att fortsätta att dra blankt :) Vi lyckades få pris för största lax/öring och vi är jättenöjda med starten vi har fått.
Nya tag imorgon :)



söndag 22 september 2013

lördag 21 september 2013

Det har varit en seg dag idag, men vi räddade iaf namnet med en bild att räkna in. Nya tag imorgon!




Bra gädddjup!
Nu börjar dimman lätta, förhoppningsvis start inom en halvtimma.

Dag 1 Lake Tour Siljan

Snart kaptensmöte, ser dimmigt ut så vi får se vad de säger.




fredag 20 september 2013

Då var vi framme i Siljan

Imorgon kör vi sista deltävlingen i Lake Tour som går i Siljan. Skål!

söndag 1 september 2013

Grattis Team UFO till segern idag, bra fiskat!
Själva hamnade vi på 24:e plats, mindre bra fiskat...nya tag i Siljan!

Dag 2 Lake Tour Runn

3st i båten och 10 totalt, så nu putsar vi siffrorna och det ska inte bli så svårt med tanke på gårdagens storlek på fisk..:)

fredag 30 augusti 2013

Runn i Falun

Nu är vi snart framme i Falun för den 3:e deltävlingen i Lake Touren som körs i Runn, skååål!

söndag 9 juni 2013

Grattis Eldabutiken till segern idag, bra fiskat!
Själva lyckades vi lura upp 3st till slut idag och hamnade på en 11:e plats totalt.


Lake Tour Lelången dag 2

Äntligen lite storlek, 98 cm tjockis satt som ett smack i nacken!

lördag 8 juni 2013




Det blev en gäddsnipa till på slutet, sex st. sammanlagt och en 14:e plats totalt efter 1:a dagen. Nya tag imorgon
Nu är vi uppe i 5 st men ingen stor ännu, vi trodde att en var det men den var krokad i ryggen och drog utav h****te! :)

Lake Tour Lelången dag 1

Än så länge bara 2 st, men vi tuggar på. Känns som lite Frykenvarning....!