söndag 12 april 2009

Då var dagen slut

Då har man avverkat den första klubbtävlingen för året och det kunde ju ha börjat bättre.
Bara att beklaga det var en vildlax och inte en klippt som låg i håven, men så är ju fisket och vi var inte de enda som fick släppa tillbaka. Vi får ta nya tag på Väner Trophy om 3 veckor.
Utav 16 startande ekipage var det bara 5 som hade något att väga in och det säger rätt mycket om hur svårfiskat det var idag. Vann gjorde Team UFO som fick 2 utav de 6 godkända laxar/öringar som synade båtdurkarna idag. GRATTIS!
Släppte tillbaka en vild 5+...

Ingen fisk än så länge, desto mer sol:)

Klubbtävling


Vänern ligger som en spegel.

lördag 21 mars 2009

Stor abborre på Yngern


Min gamle far har fått en grann abborre på Yngern.
44 cm dryga kilot!

lördag 7 mars 2009

Fiske i Borgvik



Ser ut att bli en bra dag, vi har några fler...!:)

46cm, vikten uppskattade vi till minst 1,3kg då den hade rompåsar som knytnäven!

söndag 28 december 2008

Sammanfattning

En bra dag fast kall!
Hackade is en halvtimma innan vi kom ut från Grums. Det blir nog svårt att komma ut därifrån om det fortsätter att vara kallt!
Vi fick 4 blanka i båten varav 2 var godkända, en fin gädda och ytterligare 2st blanka som vi tappade.

3:e


Lax på drygt 4 kg, en gädda tog wobblern lite senare!

2:a



Lax på dryga 5kg, släppte tillbaka en på 55cm strax efter....

1:a en gädda


Fel sort men rolig fight:)

Nu är vi på gång!


Det är bistert ute nu :-)

lördag 27 december 2008

söndag 21 december 2008

Fisk i båten!


Äntligen fick vi en godkänd blanking! Den tog på en flatter på ca 5m djup. Vikt runt 4,5 kg. Släppte tillbaka en för liten tidigare.