lördag 21 mars 2009

Stor abborre på Yngern


Min gamle far har fått en grann abborre på Yngern.
44 cm dryga kilot!

lördag 7 mars 2009

Fiske i Borgvik



Ser ut att bli en bra dag, vi har några fler...!:)

46cm, vikten uppskattade vi till minst 1,3kg då den hade rompåsar som knytnäven!

söndag 28 december 2008

Sammanfattning

En bra dag fast kall!
Hackade is en halvtimma innan vi kom ut från Grums. Det blir nog svårt att komma ut därifrån om det fortsätter att vara kallt!
Vi fick 4 blanka i båten varav 2 var godkända, en fin gädda och ytterligare 2st blanka som vi tappade.

3:e


Lax på drygt 4 kg, en gädda tog wobblern lite senare!

2:a



Lax på dryga 5kg, släppte tillbaka en på 55cm strax efter....

1:a en gädda


Fel sort men rolig fight:)

Nu är vi på gång!


Det är bistert ute nu :-)

lördag 27 december 2008

söndag 21 december 2008

Fisk i båten!


Äntligen fick vi en godkänd blanking! Den tog på en flatter på ca 5m djup. Vikt runt 4,5 kg. Släppte tillbaka en för liten tidigare.

söndag 9 november 2008

Grums vinterträff Dag 2

Dag 2 blev tyvärr inställd pga för hårda vindar så vi fick aldrig möjligheten att komma i kapp:-)
Grattis Team Dilén till totalsegern!

lördag 8 november 2008

Ytterligare en för liten...fram tills nu har vi släppt tillbaka 3st och tappat 1 som var större...
2 st för små som fick gå tillbaka, men vi håller oss kvar området!
Tappade precis en fin lax...den gjorde några fina hopp sen ville den inte vara med mer. Det kommer fler!

Grums Vinterträff Dag 1


Starten har gått, grejerna är i vattnet, kaffet är upphällt, 6.5 m/s sydostlig. Nu kan det hugga!